Радники Регіонального офісу ULEAD консультували представників громади
Днями радники Регіонального офісу ULEAD з Європою в Запорізькій області провели консультацію для представників громади: старост, працівників галузей культури та соціального захисту.
Під час консультації були розглянуті такі питання:
щодо повноваження старост у організації надання адміністративних послуг та вчинення нотаріальних дій,
надання платних послуг закладами культури,
новації законодавства щодо правил реєстрації місця проживання.
Радники надали представникам громади відповідні роз'яснення.
Щодо повноважень старост:
Ч. 6 ст. 13 ЗУ “Про адміністративні послуги” визначає, що за рішенням органу, який прийняв рішення про утворення ЦНАП, окремі завдання адміністратора, пов’язані з наданням адміністративних послуг, отриманням заяв та документів, видачею результатів надання адміністративних послуг, може здійснювати староста.
Якщо старосту уповноважено надавати адміністративні послуги, виконувати завдання адміністратора ЦНАПу чи вчиняти нотаріальні дії, це має бути відображено у його Положенні. До адміністративних послуг, які може надавати староста можуть відноситись: видача довідок, актів, характеристик відповідного старостинського округу, виписок з погосподарських книг, витягів із документів, які є на старостинському окрузі, участь у наданні адміністративних послуг соціального характеру. Староста також може поінформувати мешканців про ті послуги, які можна отримати онлайн за допомогою електронних ресурсів суб’єктів надання адміністративних послуг.
Відповідно до ст. 37 ЗУ «Про нотаріат» визначачено, що уповноважені посадові особи місцевого самоврядування, до яких відносяться і старости, можуть вчиняти визначені цим Законом нотаріальні дії лише в сільських населених пунктах.
Порядок вчинення нотаріальних дій посадовими особами місцевого самоврядування врегульовано Законом України «Про нотаріат» та пунктом 1.2 Порядку вчинення нотаріальних дій посадовими особами органів місцевого самоврядування, затвердженого наказом Міністерства юстиції України 11 листопада 2011 року N 3306/5 передбачено, що нотаріальні дії вчиняють посадові особи, на яких за рішенням відповідного органу місцевого самоврядування покладено вчинення цих дій.
Щодо надання платних послуг закладами культури:
перелік платних послуг, які можуть надаватися державними і комунальними закладами культури, затверджений постановою КМУ від 12.12.2011 р. № 1271.
якщо заклад культури надає приміщення для проведення вистав чи виступів артистів, то приміщення надається лише на час проведення такого короткострокового заходу.
Ст.2 п.8 ЗУ «Про оренду державного та комунального майна» визначає, що цей Закон не поширюється на правовідносини, що виникають при наданні державним або комунальним закладом культури у користування державного та комунального майна, пов’язаного з наданням платних послуг, які можуть надаватися державними і комунальними закладами культури, що не є орендою, перелік яких затверджено КМУ за поданням центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері культури.
Звертаємо увагу також на окремий перелік послуг закладів культури, які не є орендою, затверджений постановою КМУ №1183. Серед послуг, наведених у ньому, якраз є організація та проведення культурно-масових заходів. Тож користування майном закладу культури на час проведення таких заходів виведено з-під дії законодавства про оренду.
Щодо змін в законодавстві, які стосуються правил реєстрації місця проживання, зокрема визначених у ЗУ "Про реалізацію публічних електронних послуг з реєстрації та декларування місця проживання в Україні":
Нове поняття «декларування місця проживання», яке вводиться цим законом, означає повідомлення про зміну свого місця проживання шляхом заповнення декларації в електронному вигляді на порталі «ДІЯ», що дає змогу протягом одного дня зняти вас з попереднього місця реєстрації та поставити на нове місце реєстрації в автоматичному режимі. Розмір адміністративного збору тепер прив'язаний до прожиткового мінімуму для працездатних осіб на 01 січня календарного року (раніше прив'язка була до мінімальної заробітної плати). Що стосується відмітки про реєстрацію у паспорті-книжечці – після того як закон вступив в дію вже не буде вноситись зміна (штамп) про місце реєстрації / зняття з реєстрації
Також органи влади тепер самостійно можуть отримувати необхідні дані з електронного реєстру і не можуть вимагати надання довідок або інших підтверджуючих документів про місце проживання, вторинна та третинна медична допомога має надаватись незалежно від їх зареєстрованого місця проживання, а виплата пенсій має здійснюватись за фактичною адресою проживання пенсіонера, вказаною ним самим, а не за адресою реєстрації його місця проживання.