ЧЕРНІГІВСЬКА ГРОМАДА
Запорізької області

Нові правила реєстрації та зняття з реєстрації місця проживання

Дата: 13.11.2019 08:51
Кількість переглядів: 3943

Фото без описуЗгідно ст. 6 Закону України «Про свободу пересування та вільний вибір місця проживання» кожен громадянин України, а також іноземець чи особа без громадянства, які постійно або тимчасово проживають в Україні, зобов’язані зареєструвати своє місце проживання. З моменту прийняття Постанови Кабінету Міністрів України №207 «Про затвердження Правил реєстрації місця проживання та Порядку передачі органами реєстрації інформації до Єдиного державного демографічного реєстру» в Україні діють нові правила прописки і виписки.

З 4 квітня 2016 року повноваження з реєстрації (прописки) та зняття з реєстрації місця проживання (виписки) перейшли до органів місцевого самоврядування і Центрів надання адміністративних послуг (далі – ЦНАП).

У сільській місцевості функції з оформлення прописки і виписки виконують виконавчі органи сільських (страростинські округа) або селищних рад. У разі, якщо такі органи не створені, обов’язок по реєстрації громадян покладено на сільського голову (старосту).

Раніше, людині, що знялася з реєстрації за попереднім місцем проживання, давалося 10 днів на те, щоб зареєструватися за новою адресою. Зараз цей термін становить один місяць (30 календарних днів).

Прописка оформляється в день надання особою всіх необхідних документів та за бажанням заявника може проводитись одночасно з випискою з попереднього місця проживання або перебування.

При подачі документів на виписку і прописку за новою адресою через центр надання адміністративних послуг датою реєстрації місця проживання чи перебування є день отримання органом реєстрації відповідних документів. Таким чином, терміни оформлення прописки в ЦНАП відрізняються, але загальний строк проживання без прописки не повинен перевищувати 30 днів (інакше — адміністративна відповідальність і покарання у вигляді попередження або штрафу).

За наявності паспорта у вигляді ID-карти інформація про місце проживання громадянина вноситься на електронний чіп, вмонтований в паспорт. Заміна ID-паспортів у зв’язку зі зміною прописки не проводиться.

У паспорт старого зразку (книжечка) відомості про виписку і прописку проставляються у вигляді штампа.

Порядок реєстрації місця проживання в Україні передбачає особисте звернення до паспортного столу або ЦНАП.

Оскільки людина, яка досягла 14 років, може самостійно обирати собі місце проживання, при подачі документів на прописку її присутність обов’язкова.

Пакет документів для реєстрації місця проживання (згідно пункту 18 «Правил реєстрації місця проживання»):

заява про реєстрацію місця проживання;

квитанція про сплату адміністративного збору;

військовий квиток або приписне свідоцтво (для прописки військовозобов’язаних і призовників — громадян, які підлягають взяттю на військовий облік в РВК або перебувають на військовому обліку);

заява про зняття з реєстрації місця проживання (у разі здійснення прописки одночасно з випискою за попередньою адресою);

документ, до якого вносяться відомості про місце проживання (паспорт громадянина України, тимчасове посвідчення громадянина України, посвідка на постійне або тимчасове проживання іноземця в Україні; дозвіл на проживання, посвідчення біженця тощо);

документи, що підтверджують право особи на проживання в квартирі, будинку (таким підтвердженням можуть бути документи на право власності, рішення суду про надання права користування житловим приміщенням, договір оренди або інші документи. У разі, якщо підтверджуючих документів немає, реєстрація може здійснюватися тільки за згодою власника житла (якщо власників кілька — за згодою усіх власників), які також повинні підтвердити своє право власності на житло).

Процедура прописки малолітніх дітей аналогічна процесу реєстрації місця проживання повнолітніх громадян, проте має ряд юридичних особливостей:

1. прописка дитини до 14 років може бути здійснена виключно за місцем реєстрації одного з батьків (разом з матір’ю чи батьком, або за їх спільною адресою). Згода власника житла на реєстрацію дитини не потрібна;

2. якщо батько і мати дитини прописані за різними адресами, місце проживання дітей реєструється разом з одним із них за письмової згоди другого з батьків. Дозвіл тата (мами) на прописку дитини в квартиру або будинок до другого з батьків не потрібен лише у випадку, якщо місце проживання дітей визначено відповідним рішенням суду або висновком органу опіки;

3. на реєстрацію місця проживання новонародженої дитини батькам відводиться лише три місяці з дня народження малюка.

Процедура реєстрації адреси мешкання дітей після народження максимально спрощена і за бажанням батьків (або одного з них), документи для прописки новонародженого малюка можуть бути подані через органи РАГС, під час проведення держреєстрації народження (оформлення свідоцтва).

Перелік документів, необхідних для реєстрації місця проживання дитини:

заява на оформлення дитині прописки;

оригінал і копія свідоцтва про народження;

квитанція про сплату адміністративного збору;

оригінал і копія паспорта того з батьків, до якого прописується дитина.

4. для реєстрації місця проживання дитини, яка не досягла 14 років, необхідна присутність обох батьків або нотаріально завірена згода батька (матері) на прописку дитини за новою адресою;

5. якщо в свідоцтво про народження відомості про батька внесені зі слів матері, необхідно надати оригінал і копію виписки з Державного реєстру актів цивільного стану про занесення інформації (ч. 1 ст.135 Сімейного кодексу України).

Нагадуємо, що відділ «Чернігівське бюро правової допомоги» Бердянського МЦ з надання БВПД знаходиться за адресою: Запорізька область, смт Чернігівка, вул. Соборна, буд.448, телефон: (06140) 9-11-97.

Головний спеціаліст відділу «Чернігівське бюро правової допомоги» Бердянського місцевого центру з надання БВПД Альона Андрущак


Коментарі:

Ваш коментар може бути першим :)

Додати коментар


« повернутися

Коментування статті/новини

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було зараховано

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Реєстрація в системі електронних петицій

Зареєструватись можна буде лише після того, як громада підключить на сайт систему електронної ідентифікації. Наразі очікуємо підключення до ID.gov.ua. Вибачте за тимчасові незручності

Вже зареєстровані? Увійти

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь